Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Positivt eller negativt at en ungdom ønsker å vente med å ta lappen?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-01-11, 12:37   #11
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Positivt eller negativt at en ungdom ønsker å vente med å ta lappen?

Opprinnelig lagt inn av Dronningen, her.

For mange kommer en dag da man får partner og evt. barn, og da vil fort behovet melde seg for bil. Å ta sertifikat er dyrt, og å kombinere det med jobb og hjem kan være vanskelig.

Pøsj. Tiden det tar å ta lappen er ikke annet enn en prioritering. Jeg kjørte en gang i uka, og det var ikke akkurat noe som gikk voldsomt ut over livet vårt ellers gitt. Jeg har en helt middels lønn, og det gikk helt fint, så lenge jeg kuttet cafékaffe, restaurantbesøk og skoskjøp.

Om man MÅ ha lappen når man har familie og barn kommer helt an på livvstil og hvor man bor. Vi bor midt i Oslo, og eneste grunnen til at vi fikk oss bil var at det var for vanskelig å drasse det bakovervente setet med oss når vi skulle besøke folk på landet. Bilen vår står som regel ubrukt i ukesvis, vi bruker den kun om vi skal ut av Oslo, eller gjøre store innkjøp på IKEA og slikt. Mange av de vi kjenner bor i Oslo uten bil, og noen er medlem av bilkollektiv. Jeg syns ikke det har noe som helst med mangledne evne til å tenke fremomver å ikke ta lappen som 18-åring. Heller fornuft.

Hvis foreldre ønsker å investere i barnas fremtid ville jeg heller investert i en leilighet til dem.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:57.