Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Utfordring - allergivennlig mat til mange

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-01-11, 18:23   #22
kamp
ASD

Medlem siden: Mar 2010
kamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Utfordring - allergivennlig mat til mange

Jeg har maaaange oppskrifter men filen er for stor til å legges ut her.

Men vist du ser her:
http://www.plener.no/kokebok.htm

90% av oppskriftene er uten fisk, sitrus.

ALLE er uten gluten, melk og eple

1 eller 2 oppskrift inneholder mandelmel, men som erstatning kan du bruke rismel.

Noen inneholder svin (foliebakt indrefilet eks..) men det er mye kylling og okse.

Noen inneholder limesaft/skall. Det kan du bare kutte ut (utenom i lime marinert kylling da..). Men når det bare er 1 ss lime saft eller limeskall dropper du det bare.

Jeg tålte lime når jeg laget filene men måtte etterhvert stoppe å bruke det så jeg har prøvd de fleste uten lime og det går helt fint.

Noen få inneholder egg, disse er hovedsaklig i del 3. Tror det er 2-3 stk i de andre delene.

Del 3 sine oppskrifter er tilpasset SCD (et ksothold hvor man unngår all form for stivelse i form av sammensatte karbohydrater). Her er det en del oppskrifter med egg så de styrer du unna

kamp er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:53.