Sv: Hvordan var det egentlig med skrivefeil og orddeling og sånt - info til brukere
Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.
Jeg hadde glemt julepyntingen fra i fjor, og tenker at hvis man tar prikkene så seriøst at man ikke liker at de skifter litt farge, så er det kanskje en god og nødvendig øvelse i å ikke ta tilbakemeldingene så himla seriøst. Det står jo ikke noe annet der, selv om prikken er rød.
.
Jeg sa ikke at jeg ikke likte det fordi jeg blir skremt eller føler meg usikker. Jeg sa bare at jeg ikke synes det er spesielt morsomt. Jeg kan for det meste tenke meg til hvilke prikker som er grønne og røde uansett.
Opprinnelig lagt inn av Esme, her.
Men det er to typer eksponeringsterapi: Den ene er å kaste offeret øh, beklager, pasienten inn i det som er triggeren til fobien, typisk kaste noen med slangeskrekk ned i en ormegård. Teorien er da at man venner seg til det før man dør av skrekk.
Den andre er å eksponere gradvis uten å trigge frykten. Man får se bilde av triggeren, prøve å tenke seg at man er i nærheten av triggeren i virkeligheten, før man blir utsatt for triggeren.
Sånn i etterklokskapens navn så burde dere kanskje ha laget en tråd først med et innlegg som dette:
(For ordens skyld: Jeg mener ikke at de som ikke synes at julekontrollpanelet ikke er noe morsomt er redd for rødprikker altså.)
Jeg noterer meg at jeg ble utsatt for den første eksponeringsterapien.
Ved nærmere ettertanke har jeg vel aldri vært så redd for de prikkene. Jeg har sett at begrepet "prikkejomfru" har blitt brukt noen ganger. Hvis jeg skal fortsette å bruke den terminologien, kan jeg kanskje si at jeg har blitt utsatt for prikkevoldtekt. Opptil flere ganger. Mulig jeg fortjente det forresten, jeg går jo alltid i så korte skjørt. 
|