Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Orlando høsten 2011 - anbefalinger?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-01-11, 21:51   #10
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Orlando høsten 2011 - anbefalinger?

Vi var 3 uker i Orlando i fjor sommer, også leilighetskompleks 15 min unna Disney.
Og vi skal tilbake i sommer

Vi fløy fra Oslo - København - Washington Dulles - Orlando. NULL problem, jeg hadde litt angst før vi dro mht Washington, men fra flyet satte hjulene på bakken til vi satt i flyet til Orlando tok det 1 time og 20 minutter, og da hadde vi blitt fraktet fra terminal B til terminal D. Gjennom passkontroll, hentet bagasje og levert fra oss bagasje igjen. (mor hadde angst for hvor langt det var til gaten så jeg kjeppjagde mann og barn gjennom terminalen, men vi hadde goood tid.

Har reist mye til Florida og ALDRI har jeg opplevd en så rask ekspedering. Livet er ganske annerledes nå etter at de innførte ESTA, man fyller ut ett skjema på flyet som gjelder for hele familien med like etternavn, registrerer seg 72 timer før avreise og sklir igjennom passkontrollen med maskinlesbart pass og fingeravtrykk på de over 12 år.

Barn under 54" får ikke kjøre de råeste attraksjonene, noe som medførte store salte tårer fra jr. som da var 53" - GJETT hvem som gleder seg til sommeren??? Vi var i SeaWorld m/tilhørende badeland (der har man fri adgang i 14 dager etter at man har innløst billett), Universal Studios, Island of Adventure og Disney Studio. De parkene som falt desidert best i smak var US og IoA (Her er Harry Potter-parken) 1 billett gjelder for begge parkene. I år står Epcot og Animal Kingdom for tur. Vi har vært i Magic Kingdom i Paris, ungene var da hhv. 6 og 9 år - og det falt "greit" i smak. Ungene våre har mer relasjoner til Universal figurene enn Mikke og Mini...

Ellers var også Cape Kennedy (Nasa) noe som fenget ungene våre VELDIG, mulig fordi vi var sammen med bestefar som har en litt over "middels" interesse og kunnskap for det som befinner seg der og kan forklare mye rundt raketter o.l. et tar 1,5 time å kjøre fra Orlando til Cape Kennedy (Og Cocoa Beach hvor mange av cruisebåtene går ifra)

Old Town i Kissimmee fenget også (fredag og lørdag) - da er det vintage og custom-made bilshow - og det fenget mann og sønn veldig...

Shopping:
nr 1 Florida Mall (540 butikker innendørs m/aircondition)
nr 2 Orlando Premium Outlet /HUSK kuponghefte (fås hos turistinfo)
nr 3 Orlando Prime Outlet /Husk kuponghefte (fås hos turistinfo)

Sendt deg prikk med adresse til bloggen min Der ligger det reisebrev.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:05.