Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Hund - Lhasa Apso

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-11-10, 13:39   #1
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Hund - Lhasa Apso

Vi er i tenkeboksen på å anskaffe oss hund. Vi har snakket mye om det tidligere men har siden i fjor sommer vært mer bestemt på at vi vil ha en hund i familien.

Vi tenkte lenge på King Charles Cavalier Spaniel siden jeg vokste opp med Cocker og jeg husker den som snill og kosete og barnevennlig.

Hele hunde-ønsket mitt startet da det begynte en ung jente på jobben her for et par år siden og hun har med hunden sin på jobben hver dag. Den er så søt og nusselig og det var den jeg falt for.
Den ligger rolig på plass og tusler rundt på kontoret og bjeffer aldri. Når det kommer noen så tusler den mot deg og vil kose litt og så tusler den tilbake på plass… *drømmehund*

Den er akkurat passe stor til at vi får den med i bilen uten å tenkte noe særlig på plass til stort bur i bagasjen og så er den såppas liten at storebror kan gå tur med den…

Nå skaffer ikke vi oss hund for at gutta synes den er søt, det er over ganske raskt har jeg skjønt. Jeg vet at det meste av stell og opplæring og turgåing vil falle på meg så derfor vil jeg ikke ha for stor hund og en hund som ikke trenger timesvis med turgåing for å bli utslitt for kvelden.

Er det noen som har denne type hund og kan skrive litt om den? Etter det jeg har funnet ut så har ikke denne rasen så mange sykdommer som Cavalieren.
Og så lurer jeg litt på om det er lurest å kjøpe ren rase eller om det går like greit å kjøpe blandingshund? For eksempel Lhasa Apso/Tibetansk Spaniel? Ser at det er noen av de på Finn. Og hva med evt å kjøpe hund i Sverige?

Vi skal uansett ikke ha den som utstillingshund og skal holde pelsen kort.
Noen som har erfaring med denne rasen og som har etpar tips eller gode råd?

Rasen heter altså Lhasa Apso.
Ren rase ser sånn ut, med kortklipt pels.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:06.