Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Spikerhjørnet

Ang. bistand, inflasjon, sykehjemsplasser og demokrati i faresonen

Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm.

 
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-10-10, 11:10   #1
Meissa
stressmonster
 
Meissa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Innlegg: 3.066
Meissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Ang. bistand, inflasjon, sykehjemsplasser og demokrati i faresonen

Jeg sitter å irriterer meg over diverse stausmeldinger på facebook. Det er mye gnål om at vi må hjelpe eldre og fattige her i Norge før vi sender mer penger ut av landet.

Jeg hadde samfunnsøkonomi en gang i tiden og husker vi lærte dette med at dersom vi bruker mye mer penger enn vi produserer for (BNP) så vil vi få inflasjon (husker ikke alle detaljene) og derav handlingsregelen, men at penger vi bruker utenlands ikke nødvendigvis har en slik virkning på den norske økonomien.

Så hvorfor tror så mange at dersom vi kutter i bistand, eller slutter å "kaste" penger ut av landet som enkelte sier, så vil vi automatisk kunne bygge flere sykehjemsplasser. Dette henger vel ikke greip!? Gjør det vel?

Tar jeg feil?

Karl I Hagen uttrykte også, mens han satt og tok imot donasjoner under tvaksjonen, at han syns det er flott at det norske folk frivillig gir penger, men at han er i mot at staten skal gi bort skattebetalerenes penger til bistand? Det er da de folkevalgte som disponerer og velger hva vi skal bruke penger på. Det er jo det norske folk som har valgt dem inn der så da kan man vel anta at de fleste av oss er enige i at vi skal hjelpe de som har det mye verre enn oss?

__________________
(2005) (2010) (2012)
Meissa er ikke aktiv   Svar med sitat
 


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:08.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no