Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Gode fiskeretter?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-10-10, 11:05   #7
Acino
passe nerd

Acino sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Acino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Gode fiskeretter?

Opprinnelig lagt inn av Freya, her.

Torsk i form (4pers)

Du trenger:

4 store torskebiter, benfrie
Poteter (antall avhenger av størrelse)
2 rødløk
en potte basilikum
6-7 soltørkede tomater
4-5 fedd hvitløk
olje
havsalt og kvernet pepper
en sitron

Skjær poteter i halvcentimeters skiver og legg i en smurt form. Hell over litt olje. (Jeg pleier å ha potetene i en bolle først og blander i oljen så den blir fint fordelt). Skær løken i skiver og fordel over potetene. Bland Basilikum, tomat og hvitløk i en blender og kjør mens du heller i olje så du får en fin "smørje". Fordel blandingen over løken i forma. Sett dette inn i ovnen på 200 grader i 20 minutt, ta så ut og legg fisken oppå. Krydre med salt og pepper. Legg en skive sitron på hver fiskebit. Sett inn i ovnen igjen og stek i 12-15 minutter.

Jeg leser og leser tråder med fiskeoppskrifter, men finner sjeldent noe jeg faktisk kan tenke meg å prøve. Denne, derimot, høres fristende ut! Jeg liker helst "vanlige, tradisjonelle" fiskemiddager, men det er ikke min kjære så glad i(utenom laks da), så denne skal prøves ut.

Acino er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:58.