Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Manuell eller automat?

Autofil Bilsnakk.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-10-10, 20:42   #19
mrc
Bør lage seg en tittel selv

mrc sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Manuell aller automat?

Opprinnelig lagt inn av vestlandsfanden, her.

2) Automat dobbeltkløtsjkasse. MEN vi skal ha en 7seter, og ingen 7setere jeg har kjørt så langt har tilstrekkelig med kraftoverskudd fra en 110 hk motor, heller ikke med dobbeltkløtsj automat. Og ja, jeg har prøvd VAGs 105 hk sammen med DSG. Så jeg vil si: en 130 hk diesel med dobbeltkløtsjkasse. Mitt tips blir da en Grand Scenic om 5 års tid med den nyutviklede 130hk 1.6diselen sammen med EDC dobbelkløtsjkasse. Bilen er nemlig såpass bra at hvis vi skal ha en ny bil om noen år så blir det tilsvarende men med annen motor/girkasse.

Tja. Føler egentlig ikke spesiell mangel på kraft selv i VAGs gamle 1.9TDI-105 og 1,5 tonn bil. Jeg må beregne litt mer plass for en forbikjøring, men samtidig er mitt behov for forbikjøringer ganske begrenset. Annet enn det føler jeg ingen problemer. Man har jo her også valget med en 140hk motor.

Når du snakker om VAGs 105 - mener du da den gamle eller den nye? 105hk i dag i de fleste modellene er den nye 1.6TDI-motoren.

Har ikke Ford PowerShift tilgjengelig for S-Max med 125hk TDCi?

mrc er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:13.