Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Kan noen fortelle meg om "Anne fra Bjørkely"-serien?

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-09-10, 18:58   #24
Synnemor
Born to run

Synnemor sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Synnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Kan noen fortelle meg om "Anne fra Bjørkely"-serien?

Sitat fra barnebokkritikk.no:

"I 1982 oversatte Venke Agnes Engh Anne fra Bjørkely på nytt. Denne oversettelsen skal være komplett, likevel er det de hardt forkortede utgavene fra 1940-50-tallet som stadig kommer i nye opplag, selv om de vitner om en forgangen tids syn på hva som passer seg for norske barn, og en oversetterpraksis som vi i dag ikke lenger kan akseptere. "

Er det nå skal jeg prøve å selge mitt (svært slitne) eksemplar av denne utgaven av Anne fra Bjørkely, mottatt fra Boklubbens Barn i 1982?
Boka som jeg fikk flere uker før sommerferien og ikke fikk lov av min mor å begynne på før ferien startet. Den lå på stuebordet og ropte på meg helt til vi satt i bilen på ferietur, jeg husker jeg ble bilsyk fordi jeg MÅTTE lese hele veien.

Lurer på hvor mange ganger jeg har lest Anne-serien. 6? 8?

Synnemor i mimrehumør

Never underestimate the strength of a woman who runs 26,2 miles for fun.
Synnemor er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:02.