Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Jentete og guttete

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-08-10, 20:56   #11
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jentete og guttete

Opprinnelig lagt inn av Dronningen, her.

Men selv om vi ikke sa noe og på en måte forventet eller la til rette for en del ting likt, så foretrekker lillebror å gjøre en del ting som ikke storesøster er interessert i, og motsatt. Han vil i mye større grad hoppe og sprette, og selv om han er en rolig kar ellers, så har han en del fysisk aktivitet i egen lek som vi ikke så hos eldstemor på samme alder. Hun vil derimot i mye større grad sitte og pusle med ting, elsker kreative aktiviteter, tegne, perle, topmodel-bøker, klistremerker et.c, som lillebror ikke har ro i rumpa til å styre på med. Vi er derfor litt spent på skolestart og lekser for han. I rollelek var eldstemor mer fokusert på det virkelige liv, mens lillebror og kompisene på en måte skal demonstrere styrke og tøffhet. De er superhelter (små, men supre ). Nå for tiden drømmer han seg bort i basketballverden, og har dunket en badeball i skittentøyskurven en del uker i sommer.

Ja, dette er slik mange beskriver og tillegger det kjønn. Problemet sett fra min synsvinkel er at jeg kan skrive det samme (bortsett fra det med top model) om mine barn. Og der er det ingen kjønnsforskjell. De har guttete interresser, der blir de jo påvirket av samfunnet som alle andre, så de velger jo gormiti og pokemon fremfor littlest petshop og miniponnier, det er adferdsmønsteret jeg tenker på.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:05.