Sv: Mimre 1970-tallet
Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.
Jeg er født i 1969.
Av 70-tallet husker jeg at jeg ble tante til ei lita jente i 1974,
og dette syntes jeg var så pinlig - for tanter var gamle damer, de og ikke 4-årige jenter...
Jeg er født i 1971 og ble også tante i 1974........
(og ble det igjen i 75)
Om de våget seg til å kalle meg tante når de ble litt større så kløyp jeg de så hardt jeg kunne, så det var ikke mange gangene de gjorde det gitt.
Colargol var favoritten, men husker den med tegnspråk også.
Lekestova er også en serie jg husker.
Jeg så veldig mye på svensk barnetv for vi hadde hytte på Magnor, av samme grunn snakket jeg også svensk når jeg var liten.
(vi var jo på hytta hver helg)
Husker godt jeg var livredd for elg hver gang vi var der, men kan ikke huske at jeg så elg der noen gang da.....
Abba var min store favoritt hele 70 tallet, men har også søstre som er 14 og 16 år eldre en meg. Fikk alle kassettene av de og stod etter hva de sier og sang med deo som mikrofon. (og en totalt menglende sangstemme)
I begynnelsen av 70 tallet var Antia Hegerland favoritten da, og jeg hadde en LP med barnesanger av henne. Favorittsangen var: Å var jeg en fugl.. (med vinger og fjær. Jeg fløy over havet, der pappa'n min er)
Igjen imponerte jeg søstrene mine med min sang (de virkelig hatet at jeg sang for jeg sang så jævlig at det selvsagt måtte bli tatt frem i bryllupet vårt)
En annen favoritt sang var Barn av regnbuen.
Husker også veldig godt at jeg ble operert for skjeling. PÅ Vår Frues hospital med nonner som sykepleiere. Første operasjonen var mislykket så jeg måtte inn igjen og husker odt jeg løp i korridoren med en nonne etter meg fordi jeg ikke var særlig lysten på likeglad sprøyte.
Narkosen var eter og jeg sovnet når jeg kom til 15, men husker ikke om jeg kunne telle så langt (jeg var 4 år)
Klærne mine var i stor grad hjemmesydd, mamma hadde jobbet som syerske så klærne passet de. Men for noen farvesammensetninger :grøss: