Sv: Denne er jeg spent på jussen i
Opprinnelig lagt inn av Orw, her.
Syns det sier det meste når så mange mennesker er villige til å risikere fengsel for å få jentene vekk fra en far som har sittet inne for vold mot egen familie tidligere.
En far har sine to tenåringsdøtre hjemme hos seg i over en måned (var det ikke fra i slutten av juni noen sa?). Så sier jentene (blir det påstått i aviser/NRK) til moren at de vil være hos faren. Og da er det plutselig så skrekkelig farlig at jentene er hos faren? Så farlig at man kaller inn hele 7 personer som går til angrep på huset med øks? Istedenfor å ta kontakt med barnevernet - som man ifølge innlegg i denne tråden allerede har kontakt med - for å få hjelp derifra?
Jeg syns en slik reaksjon sier en del om hvor elendig forhold det har vært mellom mor og far, og om en eskalert konflikt hvor de skadelidende er jentene. Siste skade i denne saken er påført av brødre og andre venner/familie av moren.
Jeg syns det virker usannsynlig at moren ikke har vært med på planleggingen av dette, men det kan jeg selvsagt ikke utelukke. Jeg kan bare spekulere. Og jeg finner det jo interessant at moren har gått under jorden med døtrene. Hvis hun stolte på rettsvesenet, burde hun da ikke ha meldt seg? Eller er det en ørliten mulighet for at jentene faktisk ønsker å være hos faren?
|