Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Rekkefølge på Knerten-bøkene

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-08-10, 23:12   #1
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Rekkefølge på Knerten-bøkene

Vi leser Knerten. Det kommer jo snart film, og da er det kjekt. Før forrige film leste vi Lillebror og Knerten og Trofaste Knerten. Nå leser vi Knerten gifter seg. Så skal vi over på Knerten i Bessby.

Da jeg var liten, hadde jeg alle disse bøkene. Bøkene mine er gamle, og rekkefølgen på alle Vestlys bøker står alltid på en av de første sidene i boka. Rekkefølgen er som jeg har skrevet over. I tillegg kommer Knerten og Forundringspakken.

For noen år siden kom Knerten Politimann. Skrevet på 90-tallet, tror jeg. Men i dag lånte vi (siden vi mangler et par bøker) Den store boka om Knerten (mener den het noe sånt) på bibioteket. Der var det annerledes enn i mitt hode. For det første kommer Knerten Politimann etter Knerten i Bessby. Og midt mellom en av de første kommer en bok som heter Knerten og... (noe handelsomreisende greier).

Hvordan leses dette? Klart handlingen i historien ikke trenger å være kronologisk. Jeg mener, jo, men ikke i forhold til utgivelser.

Men jeg blir forvirret. Hvordan leser vi disse bøkene?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:53.