Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Knausgård versus Kjærstad

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-08-10, 11:51   #20
Java
kan tilsettes alkohol

Java sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Knausgård versus Kjærstad

Jeg er enig med Divine, noe av det som fenger meg aller mest med Min kamp-bøkene er gjennkjennelsesfaktoren. Han går så langt i sine beskrivelser og betraktninger rundt egne opplevelser at man kjenner seg igjen. Det er rart, for opplevelsene kan være helt forskjellig ens egne, men mye blir allment allikevel. Det synes jeg er spennende.

Bøkene har overrasket meg. Jeg var veldig skeptisk da jeg begynte å lese dem. Jeg hadde hørt mye om dem og var derfor litt negativt innstilt (liker ikke å lese det ALLE leser) og synes i prinsippet det høres veldig utleverende ut. I løpet av bøkene har jeg derimot endret holdning. Ja, de er utleverende, men det er jo seg selv han utleverer. Han skriver om andre, men alt er jo hans egne betraktninger og han oppfattelse av hvordan ting var. Det er jo ingen sannhet han presenterer, men derimot sin romanversjon av livet sitt.

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:53.