Sv: Sortering av klesvask
Opprinnelig lagt inn av LilleBulla, her.
spøk tilside, jeg syns egentlig det er ganske ille at dere holder på sånn, jeg. Er dere klar over hvor mye unødvendig energi og vann dere forbruker på dustete vaner som ikke har rot i annet enn en eller annen tullete overbevisning? Hvor mye ekstra produksjonsutslipp og materialforbuk det blir i verden når klærne slites så mye fordi de vaskes etter en dags bruk. Jeg syns ikke det er en søt tullegreie, altså, jeg blir litt lei meg. Vi anstrenger oss ganske mye i hverdagen for å spare strøm og vann, med mange små grep, men det blir jo veldig meningsløst når folk rundt i det ganske land vasker klærne sine om igjen fordi en genser var i samme vask som en sokk.

Jeg er faktisk og opptatt av stømsparing.
Ja, jeg har et probblem som går på at jeg er nevrotisk på klesvask, men det betyr ikke at maskinene ikke er fulle. (vet jeg skrev en tullete kommentar tidligere i tråden, den kom nok pga at dette faktisk er et problem for meg)
Jeg passer på at ungne bruker klær av "rett farge" slik at jeg får fulle maskiner uten at det hoper seg opp for mye. Jeg har tråkorg system til sortering.
Det er vel bare ull som ikke går i full maskin, for det er ikke anbefalt. Og ett og annet finklærplagg noen få ganger i året.
Selv om jeg sorterer i menge kategorier er ikke alle i ruk hver dag.
Og når jeg "må" vaske på ny - selvsagt venter jeg til jeg har full maskin å vaske det lyse som har blitt litt grått sammen med.