Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Kokvasker du håndklærne?

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Se resultatene: Kokvasker du håndklærne?
Que? Kunne ikke falle meg inn, 60 grader holder i massevis. 133 51,75%
Ja, selvfølgelig! 35 13,62%
Ikke hver gang, men ganske ofte. 50 19,46%
Once in a blue moon. 39 15,18%
Deltakere: 257. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-05-10, 14:49   #10
Eni
tøff som havregrøt

Eni sin avatar

Medlem siden: May 2010
Hvor: oppi nord
Eni er litt kulEni er litt kul
Standard

Sv: Kokvasker du håndklærne?

Opprinnelig lagt inn av oslo78, her.

Poenget mitt er vel at jeg synes folk vasker tøy for mye og for ofte. Skjønner dog at det blir litt ekstra med tøybleier. Vi vasker som sagt 3 (av og til 2) maskiner i uka - med 5 personer i hus. Det sparer strøm, vaskemaskinen holder lenger, vi trenger ikke bruke så mye tid på å brette og stable vekk og vi trenger ikke tørketrommel.

Poenget er å ikke vaske "rent" tøy. Har flere venner som vasker alt barna har hatt på seg en dag hver eneste dag. Det samme med håndklær som er brukt en gang. Da blir det mye vask altså.

Enig med deg her! Er nok mange som vasker "rent" tøy.. Men her går vaskemaskina hver dag... Vi er også 5 i familien, men produserer uante mengder skittentøy i løpet av en dag... (vi har en 2,5 åring som sjelden kan bruke samme klær to dager på rad... En 9-åring som tisser seg ut ca 4 ganger pr dag *sukk*, og en 11-åring med pubertetssvettelukt...)

Ønsket om 2 maskiner er også her begrunna i logistikken... Er et skippertaks-menneske når det kommer til klesvask, og da hadde det vært så greit å kunne jafse innpå litt kjappere når jeg først tok meg selv i nakken To maskiner vasker dobbelt så raskt som en... Men da måtte jeg ha hatt 2 tørketromler også... Og da må jeg ha større vaskerom... For å få det til, må vi ha større hus...

Tror jeg holder meg til en vaskemaskin, og heller jobber med å vaske jevnt og trutt

...et annet viktig moment er jo hvor STOR maskin du har? En stor Miele-maskin tar 9 kg tøy, mens mange små bare tar 4-5 kg tøy...

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:16.