Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Spikerhjørnet

Flere unge blir gravide

Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-04-10, 09:16   #1
Høst
Ad astra

Høst sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 339
Høst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner til
Standard

Flere unge blir gravide

Flere unge blir gravide

- Får barn for å mestre

I 2004 fikk 1130 tenåringsjenter i Norge barn, to år senere var tallet 1290 og i fjor ble 1480 tenåringsjenter mødre.

For noen jenter har det å få barn blitt et alternativ til jobb og skole, sier helsesøster Bente Eckoff.

- Noen dropper ut av skole, og får barn for å mestre noe.

Særlig som jentemamma (men også som deltaker i samfunnet) bekymrer slike nyheter meg. Ikke fordi jeg ikke tror at unge jenter på alle måter kan være flotte mødre, men jeg må jo innrømme at jeg håper Vesla gjør ferdig skole/utdannelse før hun får barn, og gjerne i tillegg har levd litt som voksen uten barn først...

Eller er egentlig ikke dette noe å bekymre seg om? Er det, for samfunnet, "like greit" at man får barn tidlig, og utsetter utdannelse og evt jobb noen år? Hvordan kan slik utvikling evt stanses? Og er det ikke litt urovekkende dersom jenter velger å få barn fordi de ønsker å bevise at de klarer noe/mestrer noe?

Though my soul may set in darkness, it will rise in perfect light; I have loved the stars too truly to be fearful of the night.

Høst er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:31.