Sv: Å kjøre bil med småbarn i utlandet
Opprinnelig lagt inn av Stikka74, her.
Jeg ville allikevel ikke kjøpt brukt av ukjente. Skal setet kanskje få røff behandling på flyet ville jeg vært trygg på at det ikke hadde fått røff behandling tidligere. Kjøpe brukt av kjente man stoler på er jo en annen ting.
Om setet regnes som trygt kommer jo helt ann på behandlingen det får underveis. Men jeg ville nok selv heller brukt et sete utsatt for støt enn å ikke bruke sete. Hvis det er alternativene.
Det som hadde vært kjekt var jo å fått med setet inn på flyet. Kunne jo brukes der også egentlig. I USA bruker man bilstoler på fly til barn. Det forutsetter jo at barnet har egen stol og ztjerna har kanskje ikke fylt to år når dere drar?
Bilseter, barnevogner, rullestoler, instrumenter og annen spesialbagasje SKAL få en annen behandling enn vanlige kofferter, det er derfor det sendes som s.k. spesialbagasje fordi det legges i et annet egnet cargo enn koffert-cargo.
Jeg tror dette setet er for stort for å brukes i flysetet, og det forutsetter at det er ledig sete og eller at man har betalt for eget sete for barnet. Barn under 2 år kan sitte i et slikt sete under flyturen DERSOM det er plass til det i setet slik at det kan festes forsvarlig.