Sv: Stressende å reise utenlands med småbarn?
Å oppkonstuere problemer er jeg flink på... pappa pleier å si at de aller fleste bekymringer blir det aldri noe av, og det har an jo egentlig veldig rett i, men jeg klarer ikke helt droppe bekymringene likevel...
Egentlig er jeg dog ikke så bekymra for en evnetuell ferie, det går helt sikkert bra. Jeg vil bre gjerne unngå ting mannen kommer til å bruke som argument for at det ikke skal bli flere slike ferier før sistemann er skoleunge. Vi sikter jo på flere barn, men de kommer ikke som perler på en snor her i huset, så småbarnsforeldre kommer vi til å være i mange år til, om vi er så heldie vi får flere på et vis da. Så da kan det fort bli lenge til neste gang, dersom ting skjærer seg...
Nå er det ikke det at min mann er vanskelig altså... ikke egentlig. Han bare har absolutt INGEN erfaring med andre ferier enn å reise til besteforeldre, noen sinne, før han traff meg. Og han trives ikke i for mye varme. Så i hans hode er det å dra til "syden" TM rett og slett både uvant og potensielt for varmt, så da virker det mer logisk å være hjemme. Dertil må vi jo male ferdig huset i sommer, det regna såpass mye i fjor sommer at vi ikke fikk malt hele nemlig... Det både ser snålt ut, og er dertil pålagt av borettslaget, vi må male ferdig i sommer. (Men sommeren er da lang...)