Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Stressende å reise utenlands med småbarn?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-01-10, 20:21   #23
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Stressende å reise utenlands med småbarn?

Evt er det selvsagt sikket minst like fornuftig å komme med arguementer til meg om hvorfor mannen har rett, og at det ER stress, eller i alle fall mer fornuftig å bli hjemme, evt besøke noen av besteforeldrene hans. Det er mindre stress å få dem hit da, enn å dra dit, og mindre stress å dra til mine foreldre enn til hans. Mine foreldre barnesikrer huset i større grad når vi kommer, de har stellebord på badet i kjelleren til vi kommer, og jeg synes det er mindre stress enn svigermor, hvor vi steller på gulvet (det har jeg aldri fått taket på, særlig ikke et bad med sååååå mye å klå på...) men svigerfar har barnesikkert hus og stellebord da, siden Knerten har en onkel som er et år eldre enn seg og ei tante som er et år yngre enn seg. Dette medfører også at ferier dit innebærer å føle seg trukket mellom å skulle være hos den ene og den andre, og å kjøre halvtimen mellom dem nesten hver dag...) Å reise dit i sommer ER stress for meg i alle fall.

Å være hjemme er vel minst stress. Og billigst. Men muligens oså litt kjedligst da... som sagt hadde vi ingen ferie i fjor sommer, for å være hjemme med ham i høst, og ingen ferie året før, for jeg fødte jo i august (og sparte ferien til å forlenge permisjonen i stedet, mannen tok sin ferie slik at han fikk være litt hjemme med oss også) så jeg er litt feriehungrig...

Men, jeg vil gjerne flytte. VELDIG GJERNE. Da mannen først introduserte den tanken for meg var i en sånn "ingen ferie i fjor, og ingen ferie i år" klage fra meg, hvor han svarte: Og ingen ferie neste sommer, for da skal vi flytte! Det blir nok ikke flytting til sommeren allerede da, men forhåpentligvis i løpet av 1-2 år, i alle fall i løpet av 3-4 år, vi SKAL flytte før Knerten begynner på skolen. Det handler delvis om penger også, noe så pragmatisk som at dette huset er kjøpt med 100% førstehjemslån, så vi må nedbetale og spare opp egenkapital så vi får lån til noe tilsvarende, for vi får jo ikke 100% lån neste gang....

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:15.