Sv: Synd på deltakerne i Luksusfellen?
Opprinnelig lagt inn av kie, her.
Det jeg likte med den amerikanske modellen var kravet om å delta på kurs i personlig økonomi. Jeg har i alle fall forstått det slik at det er et vilkår der. Jeg synes det burde være et vilkår her i Norge også. I tillegg til at man kanskje burde samarbeide med noen hjelpeinstanser om de andre faktorene. Poenget mitt er at gjeldsordningsperioden bør være en tid for varig endring. Ikke bare kontroll over gjeld, men kontroll over de faktorene som skapte situasjonen først og fremst.
Og så tenker jeg at det også er en fordel at utlånsbransjen ikke er helt uten risiko. Hvorfor skal resten av samfunnet ta hele regningen for konsekvensene av gjeld som kanskje er lånt ut altfor slepphendt? Muligheten for gjeldsordning bidrar til en mer ansvarlig utlånspraksis. Det er jeg rimelig sikker på.
Enig i dette. 
Opprinnelig lagt inn av kie, her.
Jeg tror forøvrig flere ville kunnet gjøre opp for seg dersom inkassobransjen ikke tok så store jafs av kaka før den opprinnelige kreditoren fikk sitt.
Ja, helt klart.
Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.
Lorien: Synes du virkelig det er greit å omtale mennesker på den måten du gjør her?
Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.
Lorien: du er veldig krass i omtalene dine av navngitte folk fra Narvik.
Ja, det var kanskje litt i drøyeste laget, derfor valgte jeg å ikke quote henne. Samtidig tenker jeg at deltakerne her, som i alle realityshow, må regne med å få se meninger de ikke liker på trykk en gang i blant? 
Jeg tenker også at det "goes without saying" at de er nepeskrell, derfor trenger du strengt tatt ikke si det, Lorien.
|