Sv: Bøker lest i 2009
Det må vel kunne sies å være en liten stund siden jeg oppdaterte her. 
Prøver å oppsummere det jeg har lest siden da, men jeg har helt sikkert glemt noe. Unnskylder meg med at det da sikkert ikke var store leseropplevelser. Jeg hopper også over bøker jeg utelukkende har lest for jobben.
1. Alexandre Dumas: Greven av Monte Cristo (samlesning)
Perfekt bok for Luftslott-paret, klassisk eventyrhistorie.
2. Per Asbjørn Risnes Jr.: Verdens beste pappa. Hakkespettbok for småbarnsfedre.
Morsom, men ikke riktig informativ nok for meg. Mannen synes derimot den er akkurat passe, så det er vel antakelig derfor den er skrevet sånn. 
4. Edvard Hoem: Mors og fars historie (lydbok).
Nokså uinteressant for folk som ikke liker kamferdrops og å mimre om krigen.
5-8. Ingvar Ambjørnsen: Utsikt til paradiset, Fugledansen, Brødre i blodet, Elsk meg i morgen (lydbøker). Jeg skjønner ikke helt hvorfor jeg ikke har lest disse bøkene før, for jeg likte dem akkurat så godt som jeg trodde jeg ville. Herlige, morsomme, triste og litt fæle bøker.
9. Lars Saabye Christensen: Modellen (lydbok). Snakk om bortkastet tid!
10. Johan Harstad: Darlah (lydbok). Ok bok, men ble for min del ødelagt av oppleseren, Torbjørn Harr. Det er få skuespillere som går meg like mye på nervene.
11. Anna Gavalda: Saman er ein mindre aleine (lydbok). Advarsel: Ikke les slutten på denne på et offentlig sted. 
12. Herodes Falsk: Elsk din fiende.Middelmådig.
13. Kristopher Schau: På vegne av venner.Denne vil sitte i lenge - anbefales!
14. Kjetil Indregård: Drapet på Aurora Lindkvist del 1. Nåja og tja. Ikke min type bok, men ikke så dårlig som man skulle tro av innbinding og forlag.
15. Olav Viksmo Slettan: Hevnerens håndbok. Jeg lo høyt!
16-21. Terry Pratchett: Wyrd sisters, Witches abroad, Lords and ladies, Maskerade, Carpe Jugulum (lydbøker). Fantastisk! Jeg leste Equal Rites som første Discworld-bok, og var sånn passe interessert. Etter Wyrd sisters - eller enda bedre: Witches abroad - er jeg frelst. Jeg tror Witches abroad må være min nye yndlingsbok, tror ikke jeg har ledd så mye av en bok noen gang.
23.-25. Terry Pratchett: Mort, Reaper Man, Soul Music (lydbøker, sammen med mannen).
26. Ben Eton: Past Mortem (lydbok, sammen med mannen). Ok krim, ganske spennende, tidvis morsomt.
27. Camilla Läckberg: Fyrvaktaren (lydbok). God krim - og godt å endelig få vite hvordan det gikk med Ericka, Anna og ungene etter bilulykken i forrige bok.
28. Silje E. Fretheim: Tilfeldigvis. Arial Footlights forhistorie. For en herlig fantasy! Fantasy i parallell-univers skrevet etter mal av biografi, med akademisk formulerte fotnoter. Glitrende fortalt attpåtil. Kan det bli bedre? 
29. Stephen Fry: The liar (lydbok, lest av forfatteren selv). Ikke spesielt god, og tidvis forvirrende.
30. Janniche Hilleren: Tussetrollet - trollet under trappa (bildebok, barn). Tja og ha. Helt ok, men ingen höjdare.
31. Frøydis Benestad Hågvar: Luna & Flakse (bildebok, barn). Ok, men ikke mer.
32-33. Kjell Askildsen: Thomas F's siste nedtegnelser til almenhetenog Et stort, øde landskap. Jeg er antakelig den siste litteraturinteresserte i landet til å faktisk lese Askildsen, og nå angrer jeg selvsagt veldig at jeg ikke leste dette for lenge siden. Herlig!
34. Hilde Hagerup: Jeg elsker deg. Nydelig ungdomsbok, trist og rørende.
35. Päivi Laakso: Jeg elsker sol. Merkelig og veldig finsk.
Sist redigert av Luftslottet : 22-11-09 kl 00:30.
|