Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

«Syk av kroppsvekta» – en ok artikkel?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-11-09, 15:23   #10
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Syk av kroppsvekta" – en ok artikkel?

Jeg syns artikkelen gjenspeiler det som ofte er problemet med slike artikler jeg. Det er fokus på kun et eksempel, en person, og en side av saken.
Jeg har lest ganske mange artikler om barnløshet og hvilke metoder man kan benytte, og intervju med forskjellige par og hvordan de opplevde det hele, og har reagert på samme måte i forhold til de artiklene som en del av dere gjør til denne artikkelen.
Det fremstilles som at ting er så lettvindt, og man ser strålende lykkelige mennesker som det ser ut som ikke har opplevd prosessen som vanskelig i det hele tatt. Og når det er slike artikler folk leser så er det jo det intrykket de sitter igjen med også. Liten forståelse for historien bak, og veldig lite innblikk i hvordan en prosess som kan være veldig vanskelig, foregår.

Jeg tror artikkelen ville vært mye mer interessant, og lærerik for allmenheten om de hadde hatt med feks fem personer og hørt alle historiene, både på godt og vondt.

Jeg blir litt forbannet når slike sensitive saker blir blåst opp på den måten som gjør at folk flest sitter igjen med feil intrykk av hvordan ting egentlig er. Det skaper mer fordommer syns jeg, i stedet for å være opplysende og øke forståelsen rundt ting.

Dette ble litt kavete skrevet ser jeg. Håper jeg har fått frem det jeg mente på en ok måte.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:11.