Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Sukk - om trass (og ikke de på tre år)

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-11-09, 13:38   #9
mrc
Bør lage seg en tittel selv

mrc sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Sukk - om trass (og ikke de på tre år)

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Det vil vel avhenge ganske mye av hvor parkeringsplassen er?
Vi lar alltid bilen stå å gå om vinteren.
Bilen min er ikke i så god stand at jeg kan sjangse på at den starter uten videre i 20-35 minus grader. I tillegg hadde den en feil som tapper batteriet.
Hadde en eller annen gjøk stoppet bilen mens jeg var inne å leverte hadde jeg blitt aldeles rasende!! Tenk om jeg hadde stått der med en nyfødt på armen, 30 minusgrader og ingen bil som gikk? Fordi et nek skulle leke politisk korrekt?
Nei vettu hva!
Vi har opplevd at det var skiltet i den andre barnehagen og der parkerte jeg selvfølgelig langt unna, når bilen sto å gikk.

JEg ville ikke tatt sjansen på å bruke en så dårlig bil med så små barn - spesielt hvis det var så kaldt. Her høres det vel ut som en bil som strengt tatt ikke burde vært på veien. Hva om du så måtte gjøre en nødnedbremsing på en hovedvei og i reaksjonen kvelte bilen? Eller ved et uhell kveler bilen ut av et kryss - skal du da, som et skikkelig nek, bli stående å hindre trafikken, og du var i utgangspunktet klar over at det var et problem med bilen?

Sitat:

Forresten så avgir en kaldstart langt mer avgasser enn om bilen får stå å gå noen minutter mens man leverer i barnehagen.
Så det så

Dette blir i basis egentlig litt tull. Med den korte tiden man er inne i barnehagen blir ikke motoren spesielt mye kaldere. En motor blir også raskere varm ved at den kjøres varm. Strengt tatt bør man ikke "tomgangsvarmkjøre" dieselbiler.

Og her må man også se klare forskjeller mellom avgasser i form av co2 og partikkelutslipp m.m. fra en dieselbil.

Duster som lar bilene stå å gå på tomgang er også et element som er med på å gjøre forsikringen dyrere for andre pga. lette tyverier.

mrc er ikke aktiv   Svar med sitat

Emneord
barn, bilnøkkelvandaler, empati, fp dynamikk, hensyn, miljøsvin, mobbing, omsorg

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:14.