Sv: Bøker lest i 2009
1. Håkan Nesser: En helt annen historie - Liker veldig godt Håkan Nesser sine bøker, og anbefaler bøkene sterkt!
2. Liza Marklund - En plass i solen - Jeg liker disse bøkene også, selv om jeg blir en smule forvirret på slutten..
3. Arnaldur Indridason - Røsten - Islandsk krim. Boka er ikke fantastisk, men jeg liker måten den skrives på. Lun på en måte.
4. Arnaldur Indridason - Vannet - Islandsk krim.
5. Kjell Eriksson - Steinkisten - Svensk krim. Denne var også ok! Kanskje litt vel mye skildringer, og ikke sjokkerende eller vanvittig spennende. Men grei lesing.
6. Kjell Eriksson - Nattens onde stjerner - Svensk krim.
7. Arnaldur Indridason - Fjellet - Islandsk krim.
8. Kjetil Try - La de små barn komme til meg. Likte den! Skal finne flere av Kjetil Try kjenner jeg.
9. Arne Dahl - Dødsmesse. En bra bok! Er vel hans 6. bok på norsk. Anbefales!
10. Kjell Ola Dahl - Svart engel. En ok krimbok synes jeg!
11. Chelsea Cain - Ondskapens hjerte. En bra bok det!
12. Jorun Thørring - Tarantellen. Helt grei bok, men ikke sånn direkte nervepirrende.
13. Mo Hayder - Fuglemannen. En forfatter som klarer å krype under huden min.
14. W.E.B Griffin - Gisselet. En "agentroman". Både interessant og spennende egentlig, kanskje noe en del vil kalle "mannebok". Mye duppedittprat iallefall.
15. Kjetil Try - Stø kurs. Jeg er glad jeg ikke leste denne boka først av denne forfatteren, for da hadde jeg nok ikke lest "La de små barna komme til meg". Dette var en dårlig bok, platt og enkel. Men, han har tydeligvis blitt bedre da.
16. Linda Olsson - Jeg skal synge deg stille sanger. Ei fin, rar og rørende bok. 
17. Mo Hayder - Kuren. Veldig bra!
Den var unnagjort på 2 dager... utrooooolig spennende, velskrevet, provoserende og grusom bok. Anbefales, men ikke til de med "sarte sjeler". Barn og grusommheter er innvolvert.
18. Harlan Coben - Den uskyldige. Bra krimbok! Spennende, litt innviklet og lettlest.
19. Harland Coben - Når noen bare forsvinner. Samme som over. Skal definitivt lese flere av denne forfatteren. 
20. Camilla Lackberg - Havfruen. Synes det var en av hennes beste.
21. Harland Coben - I den skogen. Denne favoritten seiler opp som en av mine favoritter. 
22. Sara Blædel - Kall meg prinsesse. Helt grei krimbok.
23. Ian Rankin - De dødes navn. Grei engelsk krim. Den bergtok meg ikke, men skal lese en til nå. Likte Rebusfyren da.
24. Chelsea Cain - Hjerterdame. Bra krim! Synes det er akkurat passe balanse mellom spenning og sånn "hverdagsfjas".
25. Cecilia Samartin - Drømmehjerte. En bok som dro meg med fra første stund. Den var lettlest, rørende og bra! Anbefales!
26. Victoria Hislop - Øya. Jeg synes boka hadde en bra og fengende historie, men det er noe med skrivemåten/språket som skurra litt.
Men anbefales likevel.
27. William Boyd - Hvileløs. Ei god bok synes jeg. Kan vel kalles spionroman, men skrevet på en litt annerledes måte enn sånn trhillerbok på en måte.
28. Hugh Laurie - Våpenhandleren. En litt pussig bok, men bra. Den er skrevet av han "House-fyren". Og det merkes i boka.
29. Harland Coben - Ikke et ord. Helt ok krim.
30. Cecilia Samartin - Senõr Peregrino. Bra bok, men likte Drømmehjerte bedre.
31. Harlan Coben - Feil side av veien. Ok krim.
32. Åsa Larsson - Svart sti. Ok svensk krim, lettlest (har lest denne for et par uker siden men glemte føre den på)
33. Hanne Richardt Beck - Om så det gjelder. En grei bok, tung å få igang, og jeg har lest mange bøker "imellom". Men nå er jeg ferdig, og den tok seg opp litt.
34. Anna Gavalda - Saman er ein mindre aleine. Da har jeg fått lest denne, virkelig en bra bok. Eneste jeg ikke likte helt var slutten. 
35. Torkil Damhaug - Døden ved vann. Ny forfatter for meg, og jeg skal definitivt lese flere av han. Synes han skriver bra.
Sist redigert av Nessie : 05-08-09 kl 18:25.
|