Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Tilvenning på SFO

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-07-09, 21:27   #1
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Tilvenning på SFO

Vel, her i Oslo heter jo SFO Aktivitetsskolen fra 1 august så jeg bruker det navnet.

Jeg ble anbefalt av både venner og ansatte på skolen at det er veldig fint om 1 klassinger starter på SFO før skolestart. Visstnok er det her mange vennskap starter og det er fint for barna å ha denne tryggheten når de kommer til første skoledag.

Når jeg ser på ukeplanen for Aktivitetsskolen de to første ukene i august så er det jo litt av et program det legges opp til. Det ser ikke ut til å være noe tilvenning for de nye barna som starter. Det står på mandagen på begge uker "velkommen til nye barn" så er det tur på ettermiddagen, dag 2 er det krabbefiske på Gressholmen, så tur til museum osv. Riktignok ganske så imponerende men forventer de ikke noen tilvenning på SFO med kortere dager i begynnelsen? eller at vi foreldre er der noe overhode?
Jeg tror ikke det blir noe problem for lillemor men bare lurer på om dette er "vanlig" praksis. Det er jo en ganske så stor begivenhet for barna å starte på skolen om det så er Aktivitetsskolen. Jeg hadde liksom planlagt at lillemor skulle ha korte dager første uken men det går jo ikke når de er borte hele dagen på tur ...

Noen med erfaringer å dele?

Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:38.