Sv: Disse flaggene igjen
Opprinnelig lagt inn av Travolta, her.
Jeg snur det på hodet: jeg forstår ikke hvorfor det er så viktig med andre flagg enn det norske på 17.mai? Hvorfor er det så viktig å flagge med det kinesiske flagget akkurat denne dagen? Hva vil man si og hvorfor er det så viktig å si det denne dagen? Etter å ha lest ørten innlegg i denne tråden så skjønner jeg fremdeles ikke hvorfor det er så flott og naturlig. 
Jeg har svart på dette før, men det er mulig du ikke skjønte hva jeg mente? Jeg er ikke selv i den gruppen som flagger med andre lands flagg, men jeg har ikke noe problem med å se at det kan finnes forståelige og uproblematiske grunner til det. (Selv om jeg antagelig ikke ville gjort det sånn selv.) Og ettersom jeg antar at grunnene til at man gjør det sånn er hyggelige - man vil vise at man har et annet opphav enn norsk, men at man likevel ønsker å være med og feire Norges dag - så synes jeg det er hyggelig. (Igjen, selv om jeg antagelig ikke ville gjort det sånn selv.)
Hvorfor folk synes noe er viktig, er ikke så lett for andre å svare på. Det kan jo til og med hende at det ikke er så "viktig" for dem, at de bare har valgt å gjøre det fordi de synes det er, tja, "hyggelig"?
Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.
Når det gjelder hva man ønsker å "ytre" eller "uttrykke" ved å f.eks. gå med eller flagge med et gambisk flagg på 17. mai, så antar jeg at det kan være for å markere hvor man kommer fra samtidig som man markerer at dette er en dag som er verdt å feire. Litt sånn "Min familie kommer opprinnelig fra Gambia, og vi vil gjerne være med på å feire Norges nasjonaldag!".