Sv: Flere enn meg som reagerer?
Opprinnelig lagt inn av Salt, her.
Det er det. Hun var selvfølgelig veldig redd for at han skulle komme inn til dem etterpå og ta dem. 
Mener du at du hadde lagt fra deg barnet og gått ut til en mann som nettopp har skutt noen? Kall meg pyse, men det hadde jeg aldri i livet gjort.
Og ellers reagerte jeg ikke nevneverdig på det denne dama sa, heller. Joda, når jeg vet at hun er gift med han som kom med de sjokkerende uttalelsene, så jo. Men isolert sett, kunne de vært ment som en pekefinger i forhold til hvordan folk ivaretas i forbindelse med skilsmisseoppgjør.
For å trekke en parallell til et drap som rystet oss i Trondheim (og sikkert resten av landet) for et par år siden: En mor tar livet av seg sjøl og sine to døtre kort tid etter en barnefordelingssak. Når sånt skjer, er det kanskje betimelig å spørre seg om ivaretakelsen av mor er god nok etter rettsaken? Er det godt nok å bli sendt hjem og overlatt til seg sjøl etter en avgjørelse som kan være temmelig heftig for foreldre?
Bør man ha et system som fanger opp folk som er bunnfortvilt og på randen etter et samlivsbrudd og rettsak, enten det gjelder fordeling av barn eller bo (begge deler kan være følelsesmessig heftig og trigge mye hos folk)?
Og mistolk meg på ingen måte dit hen at jeg tenker på mannen som offer i denne saken, for det gjør jeg overhode ikke!
Sist redigert av Fadese : 12-05-09 kl 17:43.
|