Sv: Campingtråden 2009
Opprinnelig lagt inn av ~TM~, her.
Hva koster en enkel vogn og hva koster en fast plass sånn omtrentlig. Vi har hytte på fjellet, men det hadde vært deilig å hatt noe ved sjøen også. Sørlandet/Østfold f.eks.
Kan man ha fast plass i Sverige?
Campingvogner får du i alle prisklasser. Vi ville ikke bruke så mye penger på ei vogn sånn i første omgang, så vi kjøpte en pent brukt 1994 modell til kr 55000,-. Hvis du går opp til 200 000,- så får du en helt ny og flott vogn til den prisen. Finn.no er en ypperlig plass og finne vogner og se på vogner.
Fast plass koster vel fra ca. 10 000,- for sommersesongen, men skal du på populære plasser som f.eks. Daftø i Strømstad så koster vel det ca. 18 000,- svenske kroner for sommersesongen. Mange fine plasser i Sverige og nedover kysten der, men vanskelig å få fast plass de mest populære stedene. Vi har ikke vogna vår noen fast plass, men neste helg har jeg tenkt å lure med mannen en tur nedover til Stavern traktene og se på de campingene som er der. Jeg kunne tenke meg å ha den ved sjøen på sommeren når det ikke er de 3 ukene vi reiser rundt.
|