Sv: Eldstejenta vil ha hull i ørene ...
Jeg maste og maste og maste om enten langt hår eller hull i ørene. Jeg var så hårsår at jeg hylte bare noen så håret mitt så da ble det hull. Jeg var rundt 8 år, tror jeg. Dette var tidlig 80-tallet så da ble det tatt på frisørsalong og selvsagt med uedelt metalløredobber.
Jeg utviklet nikkelallergi. Jeg kan bruke "uekte" ørepynt, men må passe på å ta dette ut før jeg legger meg. I kombinasjon med varme får jeg sår i overgangen mellom flippen og øverst på kjeven. Jeg begynner også å klø og væske i hullene. Jeg reagerer på bukseknapper og klokker. Bruker jeg smykker er gjerne selve kjedet av forgylt "gull". Etter en stund begynner det gjerne å klø og går jeg for lenge med det får jeg røde små vabler rundt halsen.
Nå har jeg heldigvis ingen barn som maser om hull i ørene (eller andre steder) foreløpig. Jeg sjekket akkurat aldersgrensen for piercing utenfor munnområdet hos studioet jeg tok mine piercinger for noen år siden og der står det 16 år. Ev. 15 år hvis en av foreldrene er fysisk til stede. Ingen dum aldersgrense det.
Moren min tok hull i ørene da hun var 50 år. 
|