Sv: Er det mest behagelig med størst mulig fly på langdistanse?
Opprinnelig lagt inn av Divine, her.
Jeg vil ikke kuppe tråden, men jeg må bare spørre. Jeg har bare to ganger vært ombord i fly der jeg har sett personer vært synlig redde for å fly. Betyr det at de aller fleste kamuflerer flyskrekken? Jeg har selv vært redd et par ganger, men da ble jeg beroliget av at ingen rundt meg så ut til å la seg affisere i det hele tatt. Det var sterk turbulens, men folk spilte kort, sov, lo og så generelt ut som om de hadde det som plommen i egget.
Hvordan er det med dere som er redde? Har dere en isfront utenpå eller klarer dere ikke å skjule redselen?
Og så får dere unnskylde meg hvis jeg stiller dumme spørsmål. Jeg mener ikke noe vondt med det, altså.
Jeg kan jo bare svare for meg selv men ja, jeg var (er jeg glad for å si) synlig redd når jeg fløy. Det ble verre og verre og til slutt hadde jeg ikke annet valg en å unlate å fly, noe som ble umulig i lengden. Jeg klarte stort sett å forholde meg rolig til "take off" men så kunne jeg få skikkelig panikk, og det var ikke så morsomt hverken for meg eller de jeg reiste med 
Det jeg gjorde var å fly British Airways samme hvor jeg skulle. Følte de var det eneste flyselskapet som tok meg på alvor og de var bare stort sett suverene. skjedde flere ganger at de omplasserte og at en av de kabinansatte satt ved siden av meg under take-off for å berolige meg. Fikk som regel også masse små flasker med vodka av de (til og med når jeg reiste med baby ) og de snakket med meg hele tiden ...
Unasett, jeg tør aldri si jeg helt har kommet over flyskrekken men nå, det siste året har jeg kommet veldig langt. Jeg kan fly uten å tenke på det før jeg går ombord i flyet. Uken før påske fløy jeg frem og tilbake til London to ganger på en uke, bare for 1 år siden ville det ha tatt livet av meg men nå går det faktisk 99% fint, til og med i turbulens.
Jeg tror jeg vil gå så langt som å anbefale tankfelt terapi da jeg tror det er dette som må ha hjulpet meg ... vanlig flyskrekk kurs har i alle fall aldri hjulpet meg (gått på to stk, både her og i UK). Valium var også min beste venn i mange år og 1 stk valium per flytur er jo ikke akkurat farlig hvis man ikke flyr så veldig ofte. Det kan ha en utrolig beroligende effekt og gjøre hele opplevelsen mye mindre "slitsom" en det kan være hvis man ikke liker å fly.
|