Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Mørkerommet

Er Nikon d70 bra nok for mine vakreste?

Mørkerommet Fotoforum. For diskusjon av kamera, utstyr og teknikker. Hvordan ta bedre bilder, og riktig etterbehandling.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-04-09, 03:16   #14
mrc
Bør lage seg en tittel selv

mrc sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Er Nikon d70 bra nok for mine vakreste?

Har hatt D70 i vel 4-5 år nå og har vært strålende fornøyd. 18-70-linsa overgår det meste av det som i dag ellers leveres som standard kit-objektiv på rimeligere speilreflekser.

Solid har det også vært. Er i utgangspunktet et jobbkamera for min del, og det kameraet har blitt frakta rundt utrolig mye uten spesiell beskyttelse annet enn å ligge i ryggsekken o.l. (blant annet ofte mellom hjem og jobb). Har vel til nå tatt ca. 50 000 bilder med det. Sliter litt med forstyrrelser i bilder når jeg bruker 1/6400 eller raskere lukkertid kombinert med høy blender. Er vist et problem på tidlige utgaver av kameraet, eller så begynner lukkeren å bli sliten, men har ikke direkte gitt praktiske problemer - sjeldent jeg trenger så rask lukkertid.

Bruker en SB600 og en SB80 som tillegg til det. Greit med to blitser i en del sammenhenger.

mrc er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:41.