Sv: Hvor lenge ammet du?
Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.
Jeg sluttet nå for noen uker siden (han blir straks 2). Da hadde han bare fått om morgenen en stund, og bare om morgen og kveld en stund før det. Jeg syns det var greit først å bli helt enig med meg selv hva jeg ville. Da jeg kjente at jeg var lei av å amme på dagtid så var det greit å sette den grensen og være bestemt. Det er MINE pupper og jeg bestemmer over dem. Ingen "tips" i grunnen. Si nei, trøste, si nei igjen.
Når det bare gjensto morgen- og kveldspupp var det mye lettere å kutte det, for det var lett å ikke være der på akkurat de tidspunktene. Først sluttet han helt uproblematisk, men etter en uke så var han i senga med meg en morgen og kom på at DETTE HER, det var han IKKE ferdig med. Da han ikke fikk så ble han rasende, men skjønte fort at det ikke hjalp på goodwillen å gi meg en kraftig lusing med flat hånd. Så da skygget jeg banen om morgenen noen dager til. Nå kan han ligge tett inntil meg om morgenen, gjerne med nesen i armkroken min, og kose uten å ønske seg noe mer. Det er deilig. 
Så bra. Poden min har vært selvregulert hele tiden, så han har fått når han har villet. Dermed har vi egentlig ikke hatt noen faste tidspunkter. Vi klarte å slutte med nattpupp rett før jul med pappaens iheridige innsats. Det neste blir muligens morgenpuppen før barnehagen... Det gjelder bare å ha så god tid noen morgener at man orker å ta jobben.