Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Tenåring døde på sykehuset grunnet sen behandling

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-03-09, 08:22   #1
Nå også i farger

Medlem siden: Oct 2006
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Tenåring døde på sykehuset grunnet sen behandling

Leste akkurat denne artikkelen i Drammens Tidende og kjente jeg ble ganske uvell.

For 2 1/2 år siden satt vi selv der, med en alvorlig syk baby, og ventet i hele 2 timer på lege.

I artikkelen står det: Ifølge direktøren er det fem hastegrader akuttmottaket opererer med når det kommer pasienter inn. De mest akutte tilfellene skal tas med en gang, mens de med minst behov for akutt behandling, skal bli vurdert av lege innen to timer.

Det som gjør meg forbannet er at det ofte (alltid?) er sykepleiere som vurderer dette, er det ikke? Vi ble i alle fall tatt imot av sykepleier. Selv om jeg maste og gråt og ba om at en lege måtte komme, så forstod ikke hun at A var syk nok. Da legen omsider kom tok det han en liten titt på A før han så at han var alvorlig syk. Og behandling ble satt i gang.

For vår del gikk det heldigvis bra til slutt. Det første døgnet var kritisk, så ble han stabil og vi kunne puste lettet ut.

Det gjør meg vondt å høre om de som har mistet tenåringen sin på samme sykehus. Jeg vet ikke hvordan syk denne tenåringen var, men i følge fastlegen visste i alle fall han at sykdommen kunne være dødlig. Da burde vel akutten på sykehuset vite det også ...

Burde rutiner på norske sykehus endres? Slik at en lege ALLTID skal se til pasienten først, og så kan man heller måtte vente dersom sykdommen ikke krever hastebehandling? Det er jo stor forskjell på å komme inn på sykehuset med et brukket ben enn å komme inn med en sykdom man kanskje ikke vet hva er ...

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:04.