Sv: 600 gram margarin på 4 dager ...
Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.
Smurfine - jeg lever lavkarbo. I ekstremklassen. Det betyr at jeg ikke rører sukker, korn, grønnsaker som vokser under bakken eller frukt i noen form noen gang. Til gjengjeld spiser jeg så mye jeg gidder og ønsker av grønnsaker, nøtter, frø, egg, fisk, kjøtt, fløte, rømme, majones, en del typer bær, rødvin osv. Og jeg spiser meg mett - god og mett. Og er aldri sulten. Og sover bedre, har mer energi osv. Jeg kan spise kake og sjokolade også - men sukkerfrie typer. Altså må kaker og sånt lages selv. Hvilket er en fordel - jeg spiser null halvfabrikata og ser ikke noe til alle disse skumle stoffene som er i en del mat.
Det er ikke nødvendig å ta det på langt nær så langt for de aller, aller fleste der ute. Det er viktig å si da.
For de aller fleste vil et kosthold uten raske karbohydrater være nok til å få store endringer. Det viktige er å få kontroll på blodsukkeret og å legge fra seg skammen. Har man et skikkelig problem med overspising og mat som bestevenn så er det ikke bare å ta seg litt sammen - det må litt mer til. Men det er fullt mulig da. 
Mamma hadde satt seg på bakbeina om jeg hadde foreslått noe slikt. Kanskje det er mulig for meg å ringe hennes fastlege og be ham foreslå noe for henne? Blir det i såfall anonymt?