Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Hva har man i koldtbord?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-03-09, 10:32   #1
Tito
I gapestokken

Tito sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Oslo
Tito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smart
Spørsmål

Hva har man i koldtbord?

Den første av barna i søskenflokken til meg og min mann skal konfirmeres neste år. Etter at han har blitt konfirmert, blir det konfirmasjoner med 1-2 års mellomrom helt til alle av søskenbarna er konfirmert, inkludert mine egne. Svigerinnen min er alene om ansvaret for sine tre barn, eller, hun bor sammen med en, men han har sine egne barn å forsørge også. Slike store utgifter vil nok i største grad havne på dem selv når det gjelder egne barn.

Hun tjener ikke all verdens og er litt fortvilet over hvordan hun skal få til denne konfirmasjonen, økonomisk sett. Jeg har foreslått at man kan gjøre konfirmasjonene til et slags familieprosjekt. Når hun har konfirmant, kan vi andre hjelpe til med retter til koldtbord og kakebakst. Når det er en av de andres tur, hjelper alle den også. På den måten får man fordelt litt av utgiftene og det blir kanskje lettere å gjennomføre. Er ikke det en god ide vel?

Men så tilbake til spørsmålet: Hva har man i koldtbord? Da tenker jeg både tradisjonelt, men også andre ting f.eks. mer tapaslignende som også gjerne kan inngå i et koldtbord.

Tenkte jeg skulle foreslå noen småretter jeg kan lage, men trenger ideer.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:47.