Sv: Bibelutdeling i skolen
Opprinnelig lagt inn av 007, her.
Men det går vel på religiøs overbevisning?
Jeg kommer absolutt ikke fra et strengt kristen hjem, men jeg fikk likevel med meg en gudstro (bygget på kristendommen) hjemmefra. Jeg har den samme troen enda (en selektiv kristen tro, der jeg velger ut det som passer meg) og barna mine blir nok påvirket av dette. Jeg har døpt alle barna mine (noe som var veldig viktig for meg), vi giftet oss i kirken, barna har gått i kristent kor (i mangel på alternativer) og storbror skal konfirmeres i mai. (Etter eget ønske). For meg er en bibel greit, mens en hijab blir feil ut fra min tro. For barna mine skal det være ett fett, men jeg vet at de er påvirket av meg og min tro og at de også vil se på en bibel som ufarlig og en hijab på noe som de som tilhører andre religioner bruker.
Du er jo likevel mot utdeling av bibel i skolen, som det jo er snakk om her. Så hva du gjør i ditt hjem blir jo din sak og jeg regner med at du lærer barna dine at man tar egne valg basert på egne ønsker.