Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Politi med hijab?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

 
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-02-09, 11:49   #11
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Politi med hijab?

Opprinnelig lagt inn av Kanina, her.

Hvorfor det? Fordi det kan komme i veien for instrumentene?
Du tenker kanskje på dette med abort. Men en kristen abortmotstander vil jo uansett måtte forholde seg til dette på jobb, enten vedkommende har et synlig kors eller ei.

Jeg tror nok at for noen som søker abort eller har blitt voldtatt så hjelper det ikke at legen som sitter der har behov for å flagge at h*n er kristen. Det tror jeg mange kan tolke som en person som nettopp ikke greier å skille mellom personlig tro og arbeide.

I yrker hvor man skal hjelpe mennesker som er på sitt svakeste og hvor de lett kan føle at de har gjort noe feil og kan bli forhåndsdømt fra andre så kan det være svært problematisk at noen flagger religiøse tilhørigheter.

Jeg sier ikke at jeg dermed er automatisk i mot hijab eller andre religiøse symboler, men på samme måte som det enkelte ganger kan være en hjelp i kommunikasjonen så er det klart at det kan være til hinder også.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
 


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no