Sv: Til alle nye, om FPs forumkultur og uskrevne regler
Jeg skjønner ikke hvorfor folk ser på fotball. Men sånn sosialantropologisk sett er det mye rart som skjer innenfor verdenen til de som liker fotball har jeg sett.
Jeg har en eks som elsker VIF. Og en unge som er like interessert i fotball som mora si (=0) og en som heier på LSK. For det gjør alle her vi bor.
Så skulle jeg kjøpe LSK lue da, for det hadde jo alle. Vi bor et stykke unna så jeg ville ha den sendt. Men jammen kostet ikke lua 150 - pluss 150 i porto. Det ble jo altfor dyrt, så jeg ringte og ba om en bedre løsning.
Nja... Det var ikke så lett nei. Men med en gang jeg nevnte at faren heier på vif så åpnet alle porter seg gitt. Klart ungen skulle ha lue når han hadde sånn sans for kvalitetsfotball - enda faren hans tydeligvis var mindre begavet jah!
Ungen fikk lue, personlig hilsen fra en eller annen på LSK og invitasjon til å ta med seg en kompis og se hva han ville av kamper på Åråsen.
Og jeg satt igjen som et levende spørsmålstegn, for jeg skulle egentlig bare spørre om jeg kunne overføre spenna for lua og få dem til å sende den uten oppkrav.
Men jeg lærte av episoden - for ikke å snakke om motreaksjonen fra vif patrioten - at det med fotball visst er veldig alvorlige greier og at det ser ut til at man skal være forsiktig med humor, eller å si noe pent eller stygt om noe lag eller i det hele tatt. Fotball er innmari rart.
|