Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Skatter fra min bestefars skredderverksted

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-12-06, 22:12   #1
LaBanga
fri

LaBanga sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 11
LaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Skatter fra min bestefars skredderverksted

Min bestefar var skredder og hadde eget skredderverksted på 50 og 60-tallet. Jeg har vært så heldig å arve noen av skredderbøkene hans, inkludert en regnskapsbok. Den avslører at man ikke akkurat ble rik av å være skredder når konfeksjonssømmen ble moderne og det i tillegg var flere skreddere i samme by.

Men tingene jeg har arvet er skikkelig skatter for meg, og det er også ting jeg klarer å bruke. Jeg har jo tross alt et år med søm- og tekstilforming grunnkurs fra det som tidligere het Husflidsskole, og mønsterforming har jeg fått innføring i. Jeg har arvet masse bøker med mønstertegninger i 1/4-delsstørrelse, og det er masse spennende modeller.

En av bøkene heter Silver Sissors. Av en eller annen grunn så står det ikke noe årstall i boken, så jeg klarer ikke tidfeste den nøyaktig. Kanskje noen klarer å hjelpe meg?

Se flere bilder i bloggen min.

LaBanga er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:53.