Sv: Plan-fadder eller SOS barnebyer-fadder?
Jeg syns begge organisasjonene gjør bra arbeid. Plan er en nyere organisasjon, og ganske moderne i sine metoder, også for innsamling. De er proffere på å være "kommerse". Husk at administrasjonskostnader også innebærer innsamligskostnader. De bruker mer penger for å skaffe penger, men så skaffer de mye penger også. 
Men personlig er jeg veldig glad i SOS barnebyer. Den norske innsamlingsorganisasjonen er veldig godt drevet (de er en "stjerne" i SOS barnebyer internasjonalt). Jeg liker helheten i konseptet deres - at de tar tak i barn fra de mister sine omsorgspersoner til de er voksne, utdannet og klarer seg selv. Ja, også etter det har de en familie, noen å reise til med eksamensresultater, å invitere i bryllupet sitt. Tanter og onkler og fetter og kusiner og bestemor til barna sine.
I tillegg gjør de mye bra samfunnsarbeid. HIV-forebygging, skoler, ungdomsarbeid.
Det er en dyr modell. Plan hjelper nok flere mennesker per krone. Men for meg blir det et "tynnere lag" med hjelp, hvis dere forstår hva jeg mener.