Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hva skal dere ha til middag i dag?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-01-09, 22:45   #11
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal dere ha til middag i dag?

Opprinnelig lagt inn av mosol, her.

Oppskrift? Høres ut som noe storesøster også ville like!

Jeg har med tiden lagt inn stadig nye ting i min standard gratengoppskrift. Det jeg gjorde i dag var:

- Hvit saus av drøyt 4 ss smør og 4 ss mel, og melk til ganske tykk saus (drøyt en halv liter?). Drøyt 1 ts karripulver fikk frese i smøret før jeg rørte inn melet.
- Omtrent en halv pose frossen spinat ble tilsatt (det kunne godt vært mer, men jeg hadde ikke mer) og fikk tine i sausen. Smakte til med salt og avkjølte.
- Kokte ca. 250 g fullkornsmakaroni
- Skilte 6 egg, rørte eggeplommene inn i sausen
- Delte opp de pølsene vi hadde (4 wiener og 1 kjøttpølse, tror jeg), og blandet pølsebiter og makaroni i sausen
- Stivpisket eggehvitene og blandet dem i
- Helte i to smurte ildfaste former, strødde knust kavring oppå
- Stekte på 225 grader i omtrent 45 minutter

Serverer med kokt brokkoli og tomatsaus. Synes ikke poteter er nødvendig når det er så mye makaroni i. Hvitløk hadde jeg egentlig tenkt å ha i, og det hadde fint gått an med mer karri, og som sagt gjerne mer spinat også. Det er uansett ganske mildt og barnevennlig.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:04.