Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Hva fikk du til jul?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-12-08, 00:26   #10
TBM
Passiv

Standard

Sv: Hva fikk du til jul?

Jeg er godt fornøyd!

- hjemmeheklet kurv for å ha varme brød/rundstykker. Med oppskrift på hennes gode horn/rundstykker.
- to lave glasslysestaker eller fra Finn Scjhøll - kan sikkert også brukes til blomster (bare selve blomsten med ministilk)
- flotte malerier fra storesøster (hun går på kulturskolens kunstskole og de har jobbet med selvportretter
- thai-kokebok (har lenge ønsket å kunne mer om det, har bare da hentet diverse oppskrifter fra nettet)
- salatbestikk
- diverse matvarer fra matmarked i Paris
- ny Eva Solo-kaffekanne fra mannen (jeg har hatt den forrige siden merket kom til Norge og den er både bulkete og bunnen har smeltet litt etter at jeg en gang satte den på feil sted...) + et nytt Eva Solo-produkt + en 1500 kroner til å kjøpe meg et skjørt hos en lokal designer som tover ull og silke til nydelige plagg.
- 500 kr fra foreldrene mine + en pocketbok. Men pengene deler jeg selvsagt med mannen som fikk en svart genser av min mor. Hun insisterer på å kjøpe stygge klær. Dessverre får vi ikke byttet den, vi har ikke butikken her...
- 600 kr fra besteforeldrene mine til oss begge
- reisebok og fire "gavekort" på å ha sponset minesøkerhunder fra svigerforeldrene mine - dette var felles til oss begge. Er det bare meg som er dum når jeg synes det er veldigt gjerrig av de? Grunnen er vel heller det at de selv "bestille" sine julegaver fra mannen og i år har han brukt kr 1100 på de "bestilte" gavene. I tillegg bruker jeg mye tid på å lage en billedkalender og som oftest noe ekstra. I år ble det spesialkjøpt konfekt fra Sjokoladebiten i Oslo, som storesøster og jeg pakket inn i en fin eske. Vet ikke helt hvorfor de mener at vi skal kjøpe kostbare ting, mens de skal gi oss veldedige gaver? Dette har nå skjedd de siste to årene, men vi får kanskje enten kjøpe veldedige gaver tilbake eller ihvertfall kjøpe gaver som vi har lyst til å gi bort? jeg syne jo bestilte gaver er litt dumt...

Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:32.