Sv: Får barna klær og utstyr som julegave, eller går dette utenom?
Opprinnelig lagt inn av Snippa, her.
Jeg har ikke engang tenkt på at klær og utstyr ikke skal være gaver, jeg....Ski, skøyter, sykler og klær er jo gnistrende gaver! Men jeg ville ikke gitt niåringen KUN klær til jul -han er ikke så fryktelig oppttatt av sånt enda. Men ungene ønsker seg stort sett ski, skøyter og sånt til jul og bursdag.
Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.
De fleste barn i Norge har vel det de trenger og vel så det, av både leker, utstyr og klær. Jeg syns det er en trist holdning at ski, skøyter og sykler ikke kan være julegaver, fordi det er ting de likevel må ha.
I oppveksten hadde jeg grått av glede om jeg hadde fått en ny sykkel, slalåmski eller lignende. Ny sykkel hadde jeg aldri, og slalåmski har jeg ikke eid noen gang.
Noen ganger blir jeg litt overveldet av hvor godt vi (i hovedsak) har det her i landet. Selv om mange har råd til alt som trengs og litt til, så tror jeg som Teofelia sier at unger har godt av å vente litt. Lære seg å spare til ting de ønsker osv. Tanken om at nytteting ikke skal kunne gis til jul er veldig fjern for meg.