Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Ai, ai, ai. Kosthold i ny bhg. Hjelp meg

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-11-08, 20:40   #11
Sokk
trøtt

Sokk sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 12
Sokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt likt
Standard

Sv: Ai, ai, ai. Kosthold i ny bhg. Hjelp meg

Opprinnelig lagt inn av Miromurr, her.

Hvorfor skal ikke barna spise rødbeter?

Det med nitrat/nitritt, ja, og dessuten inneholder syltelaken masse sukker.

Barnehagen jeg jobber i er ikke sukkerfri, men vi har i løpet av de siste årene redusert kraftig på bruken av sukker og søte matvarer, samtidig som vi har hatt mer og mer fokus på mat og kosthold. Barna får lov å ha med kake når de har bursdag, eller de kan ha med fruktsalat, pizzasnurrer, pasta og kjøttsaus... Vi baker nå alt brødet vi spiser, og det er varm mat to ganger i uka.

Prim/gomme/syltetøy kastet vi ut for noen år siden, og nå er det fat med oppskåret grønt (paprika, agurk, sukkererter, purre, tomat...) til alle brødmåltider, og selvsagt grønnsaker i varmmaten. Da primen forsvant lurte vi litt på hvordan det skulle gå med de barna som kun spiste ett pålegg, men tenk - det har faktisk ikke vært spurt etter søtpåleggene overhodet.

Det er enormt mye fokus på kosthold i barnehagene nå, så jeg synes det er veldig rart å høre om nystarta barnehager som serverer det du forteller om, Myrsnipa. Det går i hvert fall an å spørre om de har tenkt å ta opp maten til vurdering etter hvert.

Sokk er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:57.