Sv: Ali Farah til angrep på samfunnet og ambulansesjåføren
Dette at Ali Farah testet positivt på hasj har heller ikke jeg fått med meg i media. Ser av ørti innlegg når jeg googler at det skal komme fram av tingrettsdommen at han testet positivt på hasj. Jeg må si at jeg blir forundret dersom dette stemmer, hvorfor har ikke det kommet fram? Ikke det at det ville stilt feilvurderingen i et annet lys, jeg synes bare det virker merkelig.
Jeg kjenner at min umiddelbare bekymring da jeg første gang leste Ali Farah sin kronikk blir til virkelighet, når han nå anmeldes for rasisme. Jeg så for meg at hans utbrudd ville føre til at nazister og rasister slår seg på brystet, og at diskusjonen ville bli brunvridd. Jeg kan forstå at han "tilter" etter at mannen jeg antar han ikke har mange gode tanker i forhold til ble framstilt som et offer. Jeg klarer allikevel ikke å fri meg fra at det er vondt at den reelle rasismeproblematikken man sliter med nå blir til en "folk-kaller-alt-for-rasisme-for-tiden-greie". Jeg er tvert i mot bekymret for at smårasisme er i ferd med å hverdagskost, og mener blant annet at Frp-oppslutningen er et tydelig tegn på det. Hadde Ali Farah og hans rådgivere spilt kortene litt annerledes, kunne man seilt videre på bølgen av et annet rasismefokus.