Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hjelp meg med tapas-buffet!

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

 
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-10-08, 18:55   #31
pve
Nybegynner
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 10
pve har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Hjelp meg med tapas-buffet!

dadler inntullet i bacon, stekt i panna! nydelig! men det må være de dadlene som er skikkelig ferske i en "pappeske" med plast inni. får kjøpt dem på obs i hvertfall.
Fylte egg; kok eggene så vidt harde, del i 2 og ta ut plommen, bland i litt majones, chili, salt, pepper evt gressløk i plommen og fyll tilbake i eggehvitene. Nydelig!
Skikkelig god salat med masse godt; div salatblad, ruccola, rødløk, paprika, agurk, ananas, god fetaost, vårløk og ellers det du måtte like..
Kesamdressing; 1 boks original kesam, 3 fedd hvitløk, 2 ts tomatpure, noen dråper sitron, salt, pepper, gressløk, 1 ts sukker. Alltid suksess her..
Kjøttboller; med chilipaste og hvitløk, litt salt og pepper og finrevet gul løk. Kan fint lages daen i forveien og varmes.
Saltbakte potete som jeg så oppskrift på lenger opp her er et must!
Aioli, lettvint; 1 pk majones, 3 fedd pressa hvitløk, salt, pepper og litt sitron.
Sprø Kyllingfile i biter; rull dem i mel, så i vispet egg, så i brødsmuler og stek i olje! Salt og pepper etter smak..
Ellers er det godt å legge forskjellige pølser på bakepapir og gjøre dem sprø i stekovnen, godt!
Har masse mer, men dette var noen få tips fra meg...

pve er ikke aktiv   Svar med sitat
 


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:02.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no