Smart tips til alle med audi, vw eller skoda
Jeg er glad i audi. Nå har jeg en ganske ny som det aldri har vært noe feil med, men den forrige jeg hadde fikk en feil en gang. Den var slik at den var umulig å starte når motoren var varm. Veldig morsomt når man var avhengig av å stoppe innom både barnehage, sfo og butikk på vei hjem fra jobben...
På Møller kunne de ta den inn etter noen uker - men man kan ikke være så lenge uten bilen i livet mitt.
Dermed fant jeg noe lurt som jeg gjerne vil dele videre. Det finnes et firma i usa som selger diagnose kabel til alle biler fra vag konsernet. Man finner dem på ross-tech.com.
Der kjøpte jeg til slutt en kabel, den kom på 1800 kroner inklusive moms. Installerte softwaren på laptopen, plugget kabelen i bilen og i usb-porten og prøvde meg frem. På skjermen kom det opp noen knapper, jeg trykket på "Get fault codes" og så stod programmet der og jobbet en stund.
Den laget en fin logg på alt den sjekket - og skrev ut den delen som var feil med rød skrift rett på skjermen - inkludert delenummer.
Tok en tur på google og fant bruksanvisning på å bytte delen det var snakk om og ordnet hele greia selv på en halv time. Delen kostet 350,- på Møller, og kabelen 1800,- Mens det å få lest ut feilkoden og fikset feilen på verkstedet ville kostet minimum 3500 og etterlatt meg uten bil i ukesvis.
Så - anbefaler Vag-com software på det varmeste videre til alle som ikke vil bruke penger på verksted.
Dessuten solgte jeg kabelen etterpå også - og fikk tilbake hele prisen for den.
For ikke å snakke om det viktigste - fjeset på han på Møller da jeg svingte innom med pent skjørt og bluse og utba meg delen min... Han så en smule skeptisk ut 
|