Sv: Kypros (sandy bay) vs Mallorca (sea club)
Opprinnelig lagt inn av tormu, her.
Hei Elisabet. Og takk for fint innlegg. Jeg er enig med deg angående Kypros. Charterfeber skal jo lage litt "skandale" og man kan jo fint holde seg unna de mest hekstiske stedene sent på kvelden. Jeg tror ikke ungene tar skade av litt "sirkus".
Og som du sier, så ligger jo resort langt unna partylivet. Det man har angst for når man skal reise til et sted man aldri har vært, er jo å bli holdt våken hver natt av festing og bråk. Og vi som foreldre skal jo ikke på ferie for å dra på party. Ser fram til kvelder med noen glass rødvin på verandaen. Kanskje bli kjent med noen naboer som også har barn, kose oss og slappe av....
Man må ikke reise til Aya Napia heller da, selv om jeg vet om flere som har bodd i utkanten av stedet og merker ingenting til festelivet.
Vi bodd i Protorias/Fig Tree Bay som ligger et par mil fra Aya Napia, og vi var veldig fornøyd med dette. Romslige leiligheter og flott basseng-strand-leke-hageområde. Lite sentrum, men begrenset uansett hva man trenger, og flere restauranter hadde fine lekeområder, så det ble litt avslappende for mor og far.
http://www.apollo.no/Travelling+with...tm?Search=True&
Når det gjelder å oppleve noe, så føler jeg at Mallorca er mye bedre, du bør absolutt ta noen få minutters taxitur til gamlebyen i Alcudia, mye mer sjarmerende og avslappende med bedre spisesteder enn i neonlys turisthovedgata. Som du sier, det er kanskje begrenset hva dere gidder av bilturer med så små barn, men man har ihvertfall Palma by som absolutt er verdt besøket og kjøre langs kysten og oppi fjellene er nydelig. Porto Soller etc. Neste gang vi skal til Mallorca vil jeg prøve Cala d'Or, det ser fint ut der.
|