Hvordan fordeler dere jobben hjemme?
I dag har jeg - og ikke for siste gang heller - fikset nytt adsl-modem og fått huset opp på nett igjen etter at nok et strømbrudd ødela modemet vårt. Tidligere i høst hadde vi problemer med en router som ble veldig ustabil etter lynnedslag i sommer. Akkurat på datafronten er det jeg som ordner alt av programvare, brannmur, utstyr mm. Selv om jeg egentlig ikke er så veldig teknisk av meg, har det blitt min jobb.
Men det er vel den eneste "mannetingen" jeg gjør... Jeg synes det er fryktelig kjedelig å gjøre husarbeid og vaske klær, men likevel blir jeg stort sett stuck med det, nettopp fordi at mannen min har skiftet dekk, bygd vedbod, skiftet bremseskiver - og alt sånn som jeg ikke orker/kan...
Vil gjerne sørge for at ungene ser at vi begge gjør husarbeid, men samtidig vil jeg egentlig ikke ut for å gjøre ute-tingene, derfor fortsetter vi vel i dette sporet.
Heldigvis deler vi på matlagingen og bleieskiftingen, samt at mannen min er den som syr og reparerer. Hvis vi ser på totalen er det kanskje ikke så galt likevel?!
|